Székhelyszolgáltatás
Szegeden
Egy cég alapítása nem tűnik egy bonyolult feladatnak azonban annak vezetése már korántsem olyan egyszerű. Figyelemmel kell követni és irányítani kell a cégen belül működő folyamatokat és ott van a kapcsolattartás az ügyfelekkel , kollégákkal nem beszélve az adminisztrációs munkáról.
Ezen ügyvezetői feladatok terhének egy részét veszi le a válláról a székhelyszolgáltatás ami már elérhető Szegeden is.
Mi az a székhelyszolgáltatás és kiknek szól?
Minden gazdasági szervezetnek kötelezően kell legyen székhelye amit a cégalapítás során meg kell jelölni.
Ennek hiányában nem lehetséges a létrehozása illetve a működése. Maga a székhely az ahová bejegyzik a cégnek a címét ezáltal itt lesz hivatalosan is elérhető. Az erre alkalmas szolgáltatók engedélyezik, hogy az általuk fenntartott ingatlanba jegyezzék be a céget.
Ide érkeznek a hivatalos , ajánlott levelek és egy esetleges revízió alkalmával a NAV erre a címre érkezik az ellenőrzést végrehajtani.
Azok a vállalkozók, akik nem szeretnének külön helyet fenntartani, bérleti díjat fizetni, vagy alkalmazni valakit az adminisztrációs feladatok elvégzésére, azoknak egy kitűnő lehetőség már Szegeden is.
Székhelyszolgáltató feladata
Alapvető feladat az ügyfél vállalkozásának hivatalos iratainak munkaidőben való átvételéről, megőrzéséről gondoskodni, rendelkezésre bocsátani az ügyintézéshez használatos dokumentumokat és egyéb a székhellyel kapcsolatos feladatokat elvégezni egy előre meghatározott összegért cserébe.
Ehhez szükséges egy szerződést megkötni a székhely szolgáltatás és a vállalkozás között.
A szerződés a következő adatokat kell tartalmazza : szükség van a megbízott székhelyszolgáltató cég nevére, cégjegyzék számára, székhelyére, adószámára, ügyvezető nevére.
Továbbá a szerződés minta tartalmazza a megbízó gazdasági társaság ügyvezetőjének a nevét, anyja nevét, személyigazolvány számát, lakhelyét, születési helyét és idejét és adóazonosító jelét.
további feladatok
A székhelyre érkezik minden hivatalos levél amelyek átvétele , iktatása , őrzése és a partner felé való továbbítása biztosított.
Hatósági ellenőrzés esetén Szegeden a szolgáltatáshoz kapcsolódó kötelezettségeket elvégzünk valamint kihelyezzük a velünk szerződésben álló cégek tábláit és névsorát is.
A székhelyszolgáltatásra vonatkozó rendelet azt is előírja, hogy melyek azok iratok, amelyeket a székhelyen kell őrizni, rendelkezésre bocsátani szükség esetén amelyek a következők :
- cégiratok
- alapító okirat
- társasági szerződés
- aláírás minta
- hatósági engedélyek
- az adóhatóság felé teljesített adat bejelentésekkel kapcsolatos iratok
- számviteli törvény szerinti éves beszámolók
- cégbejegyzési végzés másolata
- a társasági szerződés és az érvényes szerződés, amely bizonyítja, hogy a vállalkozás vezetője jogosan tüntette fel adott címet székhelyként